i USA; pengar, pengar, pengar!

Våffeldagen idag., orka! Jag tror jag skjuter på våffeldagen lite och äter det nästa vecka istället.
 
Snacka om att sova in i det längsta. Jag börjar jobbet klockan sju, kliver ur sängen fem minuter innan. Tar på mej och går med tunga steg uppför trappan! Jag älskar att gå upp tidigt på morgonen, men är inne i en svacka vad gäller kropp och själ. Jag är jättetrött! Orkar knappt träna, kanske ett virus i kroppen?  
 
Ikväll blir det film med min nyfunna vän, så kanske ska ta en liten nap senare så jag inte somnar under filmen. Tror det kan ses som lite ofint även i detta land.
 
Allt handlar om pengar här. Allt kostar pengar, och ganska så mkt pengar. Att spela fotboll tio gånger med nåt skoj-lag kostar cirkus 700 kronor. 
 
Mat, bensin, bio och andra nöjen är billigare än hemma!
 
Missar Sounders premiär-match ikväll, men har lovat mej själv att gå och kolla snart! 
 
Det finns många familjer här där mamman är hemmafru. De har en aupair, städerska, trädgårdsmästare och då är min fråga, vad gör mamman? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0