USA, ett land med konstiga regler.

Ser fram emot morgondagen. Dvs Vancouver. Får inte glömma passet, visumet och allt annat, annars kommer jag ju inte in i USA igen, och det vore ärligt riktigt tråkigt!
 
Igår var jag på världens tråkigaste show, några högstadie-elever gjorde Footloose-musikalen. OMG va de va dåliga, jag hade kunnat somna om inte klapp-stolarna varit så otroligt obekväma. Idag var jag på Bye Bye Birdie, äldsta tjejen här har en roll i den. Den va tusen gånger bättre men jag är ingen teatermänniska. Blir så lätt uttråkad av att sitta still och titta. Hehe!
 
Diskuterade lagar med killen från Seattle idag. Han visste inga lustiga härifrån men i Vermont får inte en kvinna köra bil utan att två män viftar med flaggor framför bilen. Eeh, tillbaka till 50-talet.  
 
Om en tjej blir våldtagen i Texas så rubriceras det inte som brott om inte kvinnan är typ mördad. 
 
Sen har jag lite svårt att förstå att man får köra bil här när man är 16, men man får vänta ytterligare fem år för att få dricka alkohol. Lucky me att jag är gammal. Men ser fortfarande ung ut, tack och lov! Sen lär jag väl aldrig bli gammal i sinnet.. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0