Min jobbdag...

Jag stressar inte ihjäl mej på dagarna tack och lov.
 
Börjar klockan sju. Allt som oftast är en av kidsen redan uppe då och förbereder sin frukost. Min kommentar är oftast; "no computer or tv before breakfast and pick something healthy with the unhealthy stuff you´re eating!" :D
 
Sedan kommer äldsta tjejen ner och hon klarar sig själv. 
 
Vid halv åtta väcker jag två morgontrötta kids. Brukar få höra att jag är dum bla bla bla.. Hehe! 
 
Frukost till dom och eventuellt förbereda deras lunch dom ska ha med sig till skolan. 
 
Vid kvart i nio måste vi gå till skolan, ibland flyter det på men allt som oftast är det krig precis innan vi ska gå och de går i slow motion. Så till alla er som tycker jag går långsamt, hör och häpna jag går i raketfart jämfört med dom ;)
 
Sen tar jag en joggingtur med vovven och eventuellt plockar lite med tvätten. Slutar vid tio.
 
Börjar igen klockan tre och fortsätter lite med tvätten innan jag traskar iväg till skolan för att hämta upp dom vid halv fyra. Varje dag får jag frågan från de två yngsta "can I have a playdate today?" Hehe., så ibland blir det fler, ibland färre än fyra kids här hemma.
 
Snack-time 
 
Sen alla deras aktiviteter, det är körning till lacrosse, basket, fotboll, teater, körsång osv... Nån har alltid nåt, så in i bilen med alla kids och iväg vi far.
 
Slutar allt som oftast vid sex-halv sju.
 
Jag gillar det, so far so good!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0