GOD JUL!

Fortfarande ingen julkänsla :( Tyvärr lär den inte infinna sig förrän på juldagen, om den infinner sig. Annars får jag vänta ett år. Nästa år firar jag med min familj, det var glädje att höra dom förbereda sig för bingolotto-kvällen men det var nån som fattades; JAG! Annars brukar kvällen före dopparedan se ut så här; maten är fruktansvärt god, mami och papi blir irriterade för att jag och brorsan pratar i ironins tecken och de inte förstår, granen är fult klädd (jag har nämligen aldrig fått klä den), under granen ligger få klappar för ingen orkar eller vill köpa nåt, papi svär över att bingolottobrickorna är dåliga i år igen, Apelsin tar upp för mkt plats i soffan, Tusse dricker gintonic och blir full, Linus skäller, mormor pratar om hur bra Länghem är, jag sitter och väntar på att bli hungrig igen så jag kan äta tomtegröt, brorsan väntar förgäves på att kaffet och whiskeyn ska serveras (självservering år efter år), mami sitter i sitt hörn i soffan och virkar i brist på annat, vi skrapar trisslotter, jag och brorsan undrar var Leif Loket Olsson-statyn är som vi köpte till mami och papi i julklapp för 15 år sedan, den hade nämligen behövts för vi vann inget i år heller, kvällen är slut, mormor åker hem, mami går och lägger sig och helvetet börjar för mej, brorsan och papi älskar nämligen att reta mej för jag blir så arg, det blir ett jävla liv, jag somnar irriterad som fan och så börjar min jul. Detta är vad jag saknar!!!!!!!!!!! GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0