PÅ ÅTERSEENDE!

Jag är jämförbar med en 75åring när det gäller mycket, men att det ska vara min gångstil är den mest otippade. Jag har fortfarande svårt att gå i trappor men simma går jättebra! :)
.
I måndags bjöd Marie mej, Denice och massa andra svenskar på adventsfika. Lussekatter, mums. Sen bakade vi peppisar också!
.
Om två dagar ska jag till Vegas med denna underbara tös. Colan ska bytas ut mot drinkar och vilken weekend det ska bli!!!
.
Det enda jobbiga just nu är att jag har många hejdå att säga de närmsta fem veckorna. Jag gillar inte att säga hejdå, föredrar på återseende så jag kör på det :)

Kommentarer
Postat av: julia

hej!

jag har börjat läsa din blogg, verkligen spännade att följa..jag går ut sista året i gymnasiet den här sommaren och jag funderar starkt på att ansöka till sts au pair... jag har några frågor som jag hoppas du kan svara på ! :)



- tjänar man några pengar på att vara au pair.. får man isåfall månadsinkomst? hur mycket brukar de ligga ungefär?



-hur mycket kostade resan med sts allt som allt (ink visum, resa, kusrs..)



hare bra!, väldigt tacksam för svar!! :)

2010-12-05 @ 10:35:21
Postat av: JOSY

Hej Julia. Att vara au-pair är ett jobb så du får betalt. 200 dollar varje vecka (1400 SEK). Utöver det har du mat, boende, mobil, jag har bil men det är inget alla har. Dessutom ska familjen betala studier för 500 dollar (3500 SEK). Åker du på semester med familjen betalar de allt!



Du får inte jobba mer än 45 timmar i veckan, inte mer än 10 timmar per dag och måste ha en och en halv dag ledigt varje vecka. En gång i månaden måste du ha en helg ledigt. Inte alla au-pairer jobbar helger. Schema varierar jättemkt från familj till familj.



Det kostade mej ungefär 10 000 innan jag kom iväg. Varierar ju såklart lite om man väljer försäkring, vart man bor osv.



Åk hellre och om du inte trivs åk hem, istället för att ångra att du aldrig åkte! Lycka till!!

2010-12-05 @ 23:44:51
URL: http://josyjosy.blogg.se/
Postat av: julia

åh tack så mycket, uppskattar att du tog dig tid att svara! det låter ju helt toppen de där !! jag älskar dessutom barn så jag tror jag ska resa iväg i sommar! man betalar ca 10 000 och kommer hem med ca 60 000( om man sparar alltså ).. hm låter nästan lite för bra, finns det inga negativa sidor på det hela också?.. aja tack i allafall /kram julia!

2010-12-07 @ 19:18:25
Postat av: JOSY

Jag vet inte hur du tänker gällande pengarna, men hade du tänkt att göra INGENTING så kommer du ju säkert hem med en massa pengar men jag råder dej till att leva för dom. USA har massor att erbjuda, så spara till Sverige låter lite dumt!



Det finns massa negativa sidor. Du säger att du älskar barn, men ärligt talat så har det mindre betydelse. Barn är inte änglar och långt ifrån alla har respekt och är trevliga mot sina au-pairer. Kulturen här är väldigt annorlunda mot Sverige. Matvanor är inte i närheten av Sveriges. Hemlängtan kan vara nåt du tycker är jobbigt!



Om du vill veta mer så säg bara till!

2010-12-10 @ 05:38:37
URL: http://josyjosy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0